Marselle township tour - Reisverslag uit Kenton on Sea, Zuid-Afrika van Tessa Vehof - WaarBenJij.nu Marselle township tour - Reisverslag uit Kenton on Sea, Zuid-Afrika van Tessa Vehof - WaarBenJij.nu

Marselle township tour

Blijf op de hoogte en volg Tessa

03 September 2013 | Zuid-Afrika, Kenton on Sea

Hallo mensen, daar was ik alweer!

We hadden vandaag een tour door een van de townships hier in de buurt van Kenton-On-Sea. Genaamd Marselle. We begonnen bij de 'Sinetemba Disabled School' Dit is een crèche waar gehandicapte kinderen worden opgevangen. Het is een klein lokaaltje met een klein keukentje erbij en er verblijven hier dagelijks ongeveer 12 kinderen.
Daarna liepen we door naar de 'Masibulele pre school' Dit is een school waar ongeveer 88 kinderen verblijven. Toen we daar aankwamen stonden de kinderen ons al op te wachten. We liepen naar binnen en alle kinderen kwamen naar ons toe gerend. Ze begonnen je overal te knuffelen, te kussen en te aaien. Ik ging op de grond zitten en liet de kinderen mijn zonnebril dragen, ze lagen helemaal in een deuk. Erg mooi om te zien hoe blij die kinderen zijn als je daar komt. Ze zongen een mooi lied voor ons en toen moesten we alweer gaan. We liepen daarna naar de plek waar ik het komend half jaar ga werken. De 'Kamvelishle creche'. Een kinderopvang met in totaal ongeveer 75 kinderen die verspreid over de week daar verblijven. Ze zongen liedjes voor ons en lieten zien hoe ze de kinderen het alfabet, maanden, dagen van de week en andere woorden leerden. Gaaf om te zien hoe het er hier aan toe gaat. Daarna liepen we door naar 'Thokomola foster office'. Dit is een kantoor van Child Welfare. Een organisatie die zich bezig houd met de veiligheid van de kinderen in dat gebied. Hier gaan ook twee studenten van ons stage lopen. Als laatste zijn we nog langs de 'Clinic' gelopen. Dit is hier een soort huisarts. We kregen daar een rondleiding en vond het er erg goed uitzien. Beter als dan ik had gedacht. Het is een van de enige hier uit de buurt dus het is er erg druk dus lang konden we daar niet blijven. Nu is het tijd voor lunch en vanmiddag hebben we een tour door een andere township. Ik ben erg benieuwd.

Tot snel!

• 03 September 2013 - 16:34

Maura:

Hahaha helemaal leuk die foto!!!! Mooie grote bril!
    Veel plezier nog vandaag!

Kusjes

• 03 September 2013 - 17:39

San:

Aaah gaaf tessa! Wat een belevenussen op een dag! :) super leuk dat je daar ook zo enthousiast word ontvangen:)heel veel pleZier daar en ik wacht in spanning op je volgende verhalen:D geniet er van! Liefs sandra

• 04 September 2013 - 09:51

Yvonne:

Hoe schattig die kindjes! Leuk om te zien wat je allemaal hebt gedaan en hoe het daar is!
    Ben nu alweer benieuwd naar het volgende verslag! Kussies

• 04 September 2013 - 12:47

Nico En Astrid:

Ha Tessa,
    Leuk om te lezen dat het zo goed gaat, en wat een schattige kindjes, die zonnebril staat erg stoer!!
    Heel veel succes daar, en vooral veel plezier!

• 04 September 2013 - 16:45

Ellen:

He Tessa leuk die foto met jou bril....veel plezier

• 05 September 2013 - 16:23

Irene:

Lieve Tessa, wat leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt. Super om dit allemaal mee te mogen maken!! Leuke foto's ook. Geniet ervan, lieve groet Irene